zondag 11 april 2010

Vandaag tijdens de 30e Marathon van Rotterdam met mijn (loop) vriendin Ellen de 10km gelopen!

Samen trainen we zo'n 2x in de week en voor Ellen was het de eerste keer dat ze deze afstand in 'wedstrijd' verband liep. Nou, een wedstrijd is het natuurlijk niet voor ons en daar gaat het ons ook niet om; we hadden er zin in.

We liepen ook nog eens voor een goed doel: www.stichting-dada.nl, een supergoed doel die zich inzet voor zieke kinderen die extra zorg en voorzieningen nodig hebben.

Omkleden bij www.artego.nl de mooiste keukenzaak van Rotterdam! Fantastisch geregeld; ruimte om je om te kleden, je spullen achter te laten, eten en drinken en vooral heel veel gezelligheid. Ze hebben 11.750,00 euro voor DADA opgehaald!!!!

Beetje zenuwachtig stonden we in de koude wind op de Coolsingel te wachten op het startschot. En toen...... rennen! Wat een leuke en mooie route, wat een sfeer, wat een gezelligheid langs het parcours met (onbekende!) mensen die je aanmoedigen. En niet te vergeten de opzwepende muziek, héérlijk. Onderweg aangemoedigd door mijn man, 2 dochters en schoonzoon, met z'n vieren op de Vespa met reklame van de zaak Schilderwerken Van der Heide.

Ik had Ellen beloofd het parcours samen te lopen, ik heb zeker niet op de eindtijd gelet, dus voor mij geen record, maar 1.06.30 is een mooie tijd, zeker voor haar eerste Rotterdamse 'loopje'.

Super georganiseerd Rotterdammers, bedankt en bij de finish weer een mooie medaille erbij!

2 opmerkingen: